Party

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver. Wijnbloggers viert haar eerste jubileum! En daar mag best wel even bij stil worden gestaan. De teller van bekeken pagina’s stond namelijk op een miljoen. Met enige schroom schrijven we er iets over omdat het wel een mijlpaal is. En het was nooit onze bedoeling om bedolven te raken onder zo’n berg belangstellenden. Daar zijn we uiteraard erg blij mee, maar in eerste instantie erg verrast. Een klassiek geval van: de uit de hand gelopen hobby. Wijnbloggers is bescheiden in de wijnkelder van het internet begonnen met slechts 50 bezoekers per week. Vanuit een liefde voor wijn zijn we in 30 maanden tijd (start was september 2012) een bekende plek geworden waar je veel over wijn kunt lezen.  Gewoon voor de lol en zonder een commercieel model gewoon lekker schrijven over wijn. Tja, en dan opeens op de teller 1.000.000 pageviews. Best mooi en dat hebben we niet alleen gedaan. In de loop van de tijd zijn er aanzienlijk wat bloggers bijgekomen. Soms hebben we ze gevraagd maar soms kwamen deze liefhebbers gewoon bij ons aankloppen om te mogen schrijven. Het resultaat is dus 1500 artikelen/blogs over wijn en een berg bezoekers. Mocht je dit lezen en zie jij jezelf ook als een toekomstige blogger over wijn? Dan kan je natuurlijk altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.

Wat doen de bezoekers op Wijnbloggers?
Om een beetje een indicatie te krijgen van de doelgroep en wat zij over het algemeen als meest aantrekkelijke ervaren een opsomming van een aantal feitjes.

De gemiddelde bezoeker bekijkt op Wijnbloggers iets meer dan twee artikelen (pagina’s). Hij blijft ruim 1,5 minuut gezellig rondhangen en lezen. Men is gek op onze Top 20 en Top 10 lijstjes. Toch iets typisch Nederlands, die voorliefde voor handige lijstjes. Daarnaast is de houdbaarheid van wijn ook een goed gelezen artikel samen met de kassa wijntest. Populair blijven verder de wijn apps, champagnes en de verschillende proefnotities.

Mochten er gegadigden zijn voor het schrijven van artikelen die hier mee te maken hebben dan resulteert dit hoogstwaarschijnlijk in veel lezers. Dus wees gewaarschuwd.

Wie zijn de bezoekers?
De grootste groep bezoekers heeft een gemiddelde leeftijd tussen 25 en 34 jaar. De doelgroep bestaat voor 54% uit mannen en 46% is dus vrouw. De meeste bezoekers komen uit Nederland, maar we hebben ook bezoekers uit Israël of uit Peru. Wereldwijde aandacht! Binnen Nederland komen de meest bezoekers uit Noord Holland (lees Amsterdam) wat meteen het grote aantal wijnbarretjes of speciaal zaken in Amsterdam verklaard. Schijnbaar zijn de Amsterdammers een wijn drinkend volkje en daar zijn wij blij om. Zou dit heel toevallig te maken kunnen hebben met het hoge aantal studenten? Ongeveer 50% bekijkt de website vanachter een gewonde computer, 27% met een mobiel en 23% vanaf een tablet.

Wijnbloggers nu en verder
Sinds 1 januari hebben we Lindsay Tompson die het aanspreekpunt is voor de bloggers maar ook voor bedrijven. We gaan proberen iets meer ruimte vrij te maken om bedrijven te laten adverteren of evenementen te promoten. Uiteraard blijven we een blog dus schrijven over wijn blijft de kern. Om maar meteen commercieel te beginnen: mocht je interesse hebben in het plaatsen van een advertentie, het uitwisselen van linkjes of gewoon interesse hebt in ons concept neem dan gerust contact met ons op.

Zin om te bloggen op Wijnbloggers?
Lijkt het je leuk om te bloggen? Of wil je je eerste stap zetten in het wijnschrijversbestaan neem dan even contact op met Lindsay. Zij kan je helpen en heeft ook allerlei tips voor je tekst op Wijnbloggers. Mocht je denken dat de lat erg hoog ligt voor het kunnen schrijven van een blog, wees niet bang maar probeer het eens. Het is toch hartstikke leuk om je hobby en kennis te kunnen delen met een groter publiek. Lindsay zal helpen met de vormgeving en het plaatsen van de teksten op de site. Ik kan niet geloven dat er nu nog mensen twijfelen! We staan open voor allerlei wijn gerelateerde teksten, van de leek tot de echte kenner. Mail: lindsay@wijnbloggers.nl

Dus hiep hiep hoera voor onszelf, en onze trouwe lezers. Laten we hopen dat we jullie aandacht vast blijven houden en dat we samen uitgroeien tot een nog succesvoller platform voor alle wijnliefhebbers.

Op naar de 2 miljoen.
Wijnbloggers_270x193(1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.