Sopexa Nederland is, namens de brancheorganisatie voor landbouwproducten FranceAgriMer, op zoek geweest naar zes Europese wijnbloggers die actief zijn op social media. Reden: In het kader van de Europese campagne Wijnen met Stijl wordt er een road trip door Frankrijk georganiseerd waaraan deze zes wijnbloggers, afkomstig uit België, Denemarken, Duitsland, Engeland, Rusland en Nederland, zullen deelnemen en via allerlei media kanalen verslag zullen doen van deze road trip door Frankrijk. De road trip zal plaatsvinden van 25 mei tot en met 6 juni aanstaande.
Wijnbloggers op road trip
Voor ieder levensstijl is er een Franse wijn: dat is de belofte van de nieuwe generatie Franse wijnproducenten. Om dit aan te tonen, zullen 6 Europese wijnbloggers tien dagen lang door de Franse wijngebieden trekken en verslag doen van hun ervaringen. Tijdens deze reis door de wijngebieden ontmoeten de zes deelnemende wijnbloggers wijnproducenten, ontdekken ze verschillende vinificatiestijlen en druivenrassen en uiteraard proeven ze wijnen die representatief zijn voor de huidige wijnproductie . Deze 4 stijlen zijn omschreven als volgt: authentiek naturel, glamour chic, ongecompliceerd en ontspannen en origineel en fun.
Tijdens de tiendaagse wijnreis doet de Nederlandse correspondent verslag van zijn/haar ontdekkingen op:
- de website www.roadtripinfrance.com in de Nederlandse taal
- zijn/haar eigen blog
- Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Viméo, YouTube, Foursquare, Google+ etc. (afhankelijk van eigen accounts)
- via (content leveren) onze media partner(s)
- de algemene video van de roadtrip (bijdrage aan de 4 afleveringen, een per wijnstijl).
Tour de France in stijl
De tiendaagse reis met een comfortabele bus door een aantal Franse wijngebieden is verdeeld in 4 etappes, elk met de nadruk op een bepaalde wijnstijl:
- Loire – Authentiek en Naturel
- Bordelais – Glamour en Chic
- Languedoc – Ongecompliceerd en Ontspannen
- Beaujolais– Origineel en fun
Echter, geen enkele Franse wijnregio produceert slechts één stijl wijn. Om een volledig overzicht te krijgen van de diversiteit aan wijnen in Frankrijk worden ook proeverijen met wijnen uit de andere wijnregio’s gehouden: Elzas, Champagne, Bourgogne, Jura, Savoie, Rhône, Provence, Corsica, Roussillon, Sud-Ouest en Bergerac.
De campagne Wijnen met Stijl
Tijdens de driejarige campagne Wijnen met Stijl ligt de nadruk op de diversiteit en toegankelijkheid van Franse wijnen. De campagneslogan Wijnen met stijl moet de consument van de zes Europese markten aanspreken en het Franse aanbod toegankelijker maken. Wijnen met Stijl toont aan dat Franse wijnen geschikt zijn voor elke moderne levensstijl. Het logo met de Eiffeltoren verwijst naar Frankrijk en de kleuren rood, wit en blauw in de vorm van een lint brengen dynamiek in het modern en multi-inzetbaar logo.
De campagne Wijnen met Stijl wordt in bovengenoemde Europese landen gevoerd door Sopexa in opdracht van de brancheorganisatie voor Franse landbouwproducten FranceAgriMer. De campagne is in 2012 gestart.
Klinkt goed! Welke wijnblogger uit Nederland zal aan de road trip mee doen? Wij zijn benieuwd en zullen de road trip van de wijnbloggers zeker volgen!!
Bron: Persbericht