Wijn in een zak; dé trend voor de zomer?

Zomer 2014 brengt nieuwe wijn in pouchesDe zomer van 2014 brengt nieuwe wijn in pouches

6|7 Wines: good looks, snel koel én makkelijk te vervoeren

De zomer van 2014 staat in het teken van een nieuwe revolutie op de Nederlandse wijnmarkt. Na eerder succes in Zuid-Afrika introduceert Atlantique Wines dit jaar de Sauvignon Blanc 6|7, gebotteld in een fraai vormgegeven wijnpouch. Even wennen, maar de voordelen van de draagbare pouches zijn ongekend. De 1,5 liter wijnzakken zijn snel te koelen en makkelijk te vervoeren. Met zijn ‘good looks’ is 6|7 perfect om mee te nemen naar het strand, festivals, een barbecue of thuis tijdens de borrel. Atlantique Wines gelooft in het maken van mooie wijnen waar je op ieder moment van de dag kunt genieten.

De revolutie: van kurk naar draaidop tot pouches

Een frisse Sauvignon Blanc uit Zuid-Afrika. Dit keer niet in flessen, maar in vernieuwende & good looking wine-pouches. De pouches zijn snel te koelen, ideaal om te vervoeren en een stuk milieuvriendelijker dan flessen. Ze lijken op de klassieke bag-in-box, maar 6|7 Wines gaat een stapje verder door de wijn rechtstreeks te bottelen in de draagbare zak. De revolutie van de wijndrinker werd eerder aangewakkerd door de introductie van de draaidop. De duurzame pouches zijn de volgende stap in de reeks naar vernieuwing, zegt de Zuid-Afrikaanse Jurgens Hanekom. “Onze doel is om makkelijke toegankelijke wijnen te leveren, voor een goeie prijs kwaliteit. Eerder maakte de wijndrinker al kennis met een kunstkurk en schroefdop, nu is het de beurt aan de duurzame pouch. Nieuw in Nederland, in Zuid-Afrika is deze praktische wijnzak al een ongekend succes”, aldus de initiatiefnemer.

67Wines_LR_1 sauvignon blanc

Wijnlabel Atlantique Wines

De Sauvignon Blanc 6|7 is een product van Atlantique Wines. Een nieuwe speler op de wijnmarkt met een missie: wijnen in pouches introduceren en toegankelijk maken onder een breed publiek. De geestelijk vader van Atlantique Wines is Zuid-Afrikaan Jurgens Hanekom. Zijn jeugd beleefde hij op een wijnboerderij, waardoor de toon was gezet. Met een grote voorliefde voor goede wijn en milieu ontwikkelde hij zijn eerste eigen label in 2013.

– persbericht –

Ander wijn nieuws

Een weekend vol met proeverijen
50-plussers steeds vaker aan de wijn
Torres wederom uitgeroepen tot het merk 2014
Rode fruitaroma’s in een infographic
Mandela’s in Nederland
2000 jaar oude gaard opgegraven in Cambridge
Rotterdamse restaurant Karakter zet wereldingrediënten op de kaart
Grappige video over de geschiedenis van Merlot
Wondermachine The Miracle Machine een grote grap

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.