Nederlandse wijnblogger Roadtrip FrankrijkAl eerder schreven we hier op ons blog over de road trip die 6 Europese bloggers gaan ondernemen. Toen was de Nederlands wijnblogger was nog niet bekend, maar nu wel! Sopexa heeft de Nederlandse blogger, die ze zocht gevonden. Irene de Vette zal Nederland vertegenwoordigen tijdens  de roadtrip door Frankrijk. De reis door een aantal Franse wijngebieden vindt plaats in het kader van de Europese campagne ‘Wijnen met Stijl‘ en zal plaatsvinden van 25 mei tot en met 2 juni aanstaande. De road trip doet Irene niet alleen, maar in het gezelschap van 5 andere wijnbloggers uit België, Denemarken, Duitsland, Engeland en Rusland.

Irene de Vette zal de “correspondente” voor Nederland zijn tijdens deze roadtrip door Frankijk. Irene (www.irenedevette.com) is culinair journalist, voor zowel de Nederlandse als Internationale media. Haar werk verscheen onder andere in WineLife Magazine, Wijnalmanak, SpecialBite Magazine, NRC.next,  Nation’s Restaurant News, The Boston Globe en The Boston Phoenix.

De missie van de Nederlandse wijnblogster Irene de Vette

Tijdens deze tiendaagse wijnreis door vier verschillende gebieden zal Irene verslag doen van haar ontdekkingen op:

–          de website www.roadtripinfrance.com
–          haar eigen website/blog www.irenedevette.com
–          haar Twitter, Facebook, LinkedIn accounts
–          WineLIFE: www.winelifemagazine.nl, facebook en twitter

1o dagen toeren door Franse wijngebieden

Irene zal tien dagen met haar Europese collega’s met een comfortabele bus door een aantal Franse wijngebieden reizen , te weten de Bordeaux, de Bourgogne, de Loire en de Languedoc.

Echter zal ze ook wijnen uit de andere regio’s proeven: Elzas, Champagne, Beaujolais, Jura, Savoie, Rhône, Provence, Corsica, Roussillon, Sud-Ouest en Bergerac.

De campagne “Wijnen met Stijl”

Tijdens de driejarige campagne “Wijnen met Stijl” ligt de nadruk op de diversiteit en toegankelijkheid van Franse wijnen. De campagneslogan “Wijnen met stijl” moet de consument van de zes Europese markten aanspreken en het Franse aanbod toegankelijker maken. De campagne toont aan dat Franse wijnen geschikt zijn voor elke moderne levensstijl te weten: “authentiek naturel” , “glamour chic” , “ongecompliceerd en ontspannen” of “eenvoudigweg anders”.

Het logo met de Eiffeltoren  verwijst naar Frankrijk en de kleuren rood, wit en blauw in de vorm van een lint brengen dynamiek in het modern en multi-inzetbaar logo.

De campagne  ’Wijnen met Stijl” wordt in bovengenoemde Europese landen gevoerd door Sopexa in opdracht van de brancheorganisatie voor Franse landbouwproducten FranceAgriMer. De campagne is in 2012 gestart.

– persbericht –

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.