Primeur voor Zuid-Holland: Frederik Hendriklaan in Den Haag krijgt ‘Champagne Campagne’ pop-up store
Morgen, dinsdag 25 november 2014, wordt de eerste champagne pop-up store van Zuid-Holland feestelijk geopend op de Frederik Hendriklaan 132 in Den Haag. De pop-up store, ‘‘Champagne Campagne’’ genaamd, gaat champagnes van 6 kleine huizen verkopen, die niet onderdoen voor de grote bekende merken. In deze kleine champagnehuizen werken de families al generaties lang samen om zelf champagne te maken. De pop-up store is tot half januari 2015 geopend. En dat is, zo met de feestdagen in zicht, goed nieuws, toch?
De dames achter ‘‘Champagne Campagne’’
Champagne Campagne is een initiatief van Ineke van der Poort en Joke Heeneman. Ineke heeft al enkele jaren een bijzondere hobby: het sparen van capsules. Dat zijn de “dopjes” die op de kurken van champagnes en mousserende wijnen zitten, vastgehouden door een muselet, een soort mini muilkorfje. Op zoek naar aanvullingen voor haar verzameling ontdekte zij en goede vriendin Joke Heeneman dat de kleine huizen heerlijke champagnes produceren. Al snel ontstond het idee om de bubbels van zes van deze huizen te selecteren en in Nederland te gaan verkopen.

Over Champagne Campagne
Champagne Campagne is vanaf 22 november geopend van dinsdag t/m zaterdag, de openingstijden zijn 12.00 t/m 18.30 uur en is gevestigd aan de Frederik Hendriklaan 123, in het pand waar hiervoor Bloemenshop Valko gevestigd was, naast de KPN winkel.
In de pop- up store worden de champagnes van de volgende zes huizen verkocht:
– Delouvin-Moreau
– Robert-Allait
– Bernard Clouet
– J.Charpentier
– Patrice GUAY
– Marina D.
Acht druivenrassen zijn wettelijk toegestaan voor de productie van champagne. In de praktijk worden slechts drie soorten verwerkt: pinot noir, pinot meunier en chardonnay. In de pop-up store is het tevens mogelijk reeds gekoelde bubbels te kopen. Bij aankoop van drie flessen krijgt men zelfs een blikje kaviaar cadeau.
– persbericht –