Wijn verkopen aan jongeren, doe je dat zo?

wijn verkopenWijn en jongeren is niet de eerste combinatie waar je aan denkt. Bij jongeren denk je toch al snel aan mixjes en bier, én misschien aan zoete witte wijn (even heel generaliserend gedacht). Maar een goede rode wijn of een witte associeer je toch niet heel snel met grote groepen jongeren. Toch probeert SLO Down Wines het en heeft daarvoor de wijn Sexual Chocolate, gemaakt door de jongens die je dochters te laat thuis brengen, ook dit jaar weer op de markt gebracht.  In ieder geval een naam die blijft hangen en wellicht lokt tot kopen.

Maar daar is het niet bij gebleven, er zijn ook nog 3 verschillende reclame-spotjes bij gemaakt. Reclame-spotjes waarin je geen enkele wijn cliché  beelden van druiven aan de wijnstok of elegant aan het wijnglas nippende mensen, kunt ontdekken. In de reclame-filmpjes zie je wijnmaker Brandon, al nippend aan zijn wijnglas in wel hele bijzondere situaties…. (blowend, sm en een triootje)

Ik ben er nog niet uit wat ik er van moet vinden… Zullen deze filmpjes de wijn verkopen onder jongeren stimuleren? Wat vinden jullie?

SLO Down Wines

SLO Down Wines omschrijft zichzelf als: “SLO Down wines is a small winemaker in the heart of California’s wine country. But their attitude is very different from the rest of the stuffy wine industry. They believe wine should be for everyone, the 99%, not just the elites. And while everyone knows the concept of “wine pairings,” the guys at SLO Down have a very different take on what their wine goes great with. This campaign is a series of short films that shows suggested and suggestive pairings for what their wine goes great with.”

Reclamespotjes wijn verkopen gericht op jongeren

(De andere twee video’s vind je hier (trio)en hier (sm)…)

Bron: Huffington Post

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.