Nieuwe Alsace Campagne

ROTTERDAM- Het Conseil Interprofessionel des Vins d’Alsace heeft een nieuw campagneconcept ontwikkeld, dat momenteel wordt uitgerold in de belangrijkste exportmarkten, waaronder Nederland.

Pure expressieFruit

Met de nieuwe campagnebeelden blijft de Alsace dichter bij haar eigen identiteit en het unieke karakter van de wijnen. Het concept is gebaseerd op de pure expressie van de wijnen. Centraal in de campagne staan de geur- en smaakbeleving van Alsacewijnen: de frisheid en de kenmerkende aroma’s van fruit, bloemen en kruiden. Wijn-spijs komt minder op de voorgrond te staan en zal altijd gekoppeld zijn aan de geur- en smaakbeleving van de wijn. Het blijft daarmee altijd een Alsace Smaakexperience.

Marketingstrategie en middelen

Nederland is na België de tweede exportmarkt voor stille Alsacewijnen. Om in Nederland het marktaandeel en de naamsbekendheid van Alsacewijnen te vergroten en het imago te moderniseren staan vele activiteiten op het programma. Zowel de handel als de consument worden benaderd, direct en via de media. Zo wordt de campagne ondersteund door advertenties in doelgroepgerichte printmedia, online bannering en op Facebook. De website www.smaakexperience.com en het e-news worden gerestyled en ook wordt er nieuw promotiemateriaal ontwikkeld. Het concept biedt volop mogelijkheden voor de wijnhandel om in te haken en hun Alsacewijnen onder de aandacht van hun afnemers te brengen.

Meer informatie
Heeft u vragen over deze nieuwe campagne, neem dan contact op met José Cretier van TOT-PR.
T: 010-2211312 of stuur een e-mail naar jose@totpr.nl.

-Persbericht-

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.